zaterdag 3 december 2011

Het is klaar....

Mijn laatste chemo zit er in.
Wat een opluchting, ik ben zo ontzetend blij.
Misschien niet eens zo om de chemo op zich maar alle bijwerkingen zijn mij erg tegen gevallen.
De medicijnen die je voor de chemo krijgt en de volgende dag in moet nemen tegen misselijkheid, bescherming van je maag enz. Je wor er zo labiel/emorioneel van, ik zit de hele tijd overal om t huilen.
Nu kan ik gaan kijken hoe het verder gaat, mijn lichaam weer kracht gaan geven door misschien wat beter te kunnen gaan eten want dat is een crime hoor.
Geen trek hebben en dan smaakt het ook nog anders dan het hoort het te smaken.
Ik heb een dik hoofd, echt zo'n kanker hoofd en dat komt, vertelden ze mij gisteren in het ziekenhuis, door een medicijn die je voor de chemo aan krijgt en bij mijn eerste 4 chemo's 4 dagen heb moeten slikken. Dit werkt 5x zo erg als b.v. 5 mg. pretnisolon.Kun je nagaan hoe mijn gezicht eruit ziet, hahaha.
Maar het maakt mij niets uit ook dit komt weer goed.
Goh, ik heb echt de kriebels...chemo vrij..heerlijk.
Ik kijk net in mijn agenda en er staat , herceptin, geen chemo, jippie jippie!!!
Wat zijn de afgelopen maanden toch snel gegaan he?
Ik begrijp niet hoe het allemaal zo is verlopen, maar het is gewoon zo gegaan.
Dingen komen op je pad zonder dat je er weet van hebt en dan moet je er maar mee om gaan he?
Nou ja, het is mij gelukt en dat is het belangrijkste.
Allemaal een fijn weekend en jullie allemaal bedankt voor jullie steun!!!!

7 opmerkingen:

  1. geniet er maar van.
    geen chemo s meer is zo n opluchting.
    heb mijn laatste 2 weken geleden gehad en dan knap je sneller weer op vind ik dan na de andere chemo s, het idee al dat je niet meer hoeft.
    hoofdstuk een klaar dan redden we de volgende ook wel zonder de chemo s

    gr jose en dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk voor je niet meer elke week heen en met dat dikke hoofd valt ook wel mee ga nu maar lekker genieten van je kinderen en kleinkinderen en een hele gezellige en fijne Sinterklaas

    dikke knuffel Gemma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om weer zo'n opgewekt bericht van je te lezen. Lijkt me ook zo'n opluchting om de chemo's achter de rug te hebben.Lees graag je verdere berichten en met je hoofd komt het natuurlijk ook goed!!

    Lieve groeten van Veronique.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met het einde van de chemo. Nu hoop ik voor jou dat je je weer steeds een stukkie beter gaat voelen. en hopelijk dat je eten ook beter gaat smaken. Eerst zal al die rommel die nog in je lijf zit weg gewerkt moeten worden. Die herceptin moet je elke 3 weken hebben? Gelukkig is dat het ergste niet. En dan nu over naar de orde van je dagen. Heerlijk voor je. Genieten maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat zal dat fijn zijn dat je dit hoofdstuk hebt kunnen afsluiten. Op naar de volgende zeggen wij dan altijd. En ik neem nog steeds mijn petje voor je af dat je al die tijd zo sterk bent geweest ondanks alle tegenslagen elke keer wel weer ergens een lichtpuntje zag en de kracht om door te gaan. Je hebt een lange weg nog voor de boeg maar ook al een hele lange achter je liggen waarvan ik denk ik wel kan zeggen dat er op plekken maar 1 paar voetstappen staan en dat jij weet waarom. en van wie die zijn.
    Heel veel sterkte de komende tijd. En zit het toch even niet mee... je weet ons te vinden en schrijft het maar lekker van je af. Wij zullen (al is het dan via de blog wat mij betreft) met je meeleven.
    Heel veel liefs, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig, die ellende zit erin. dat is afgelopen. Nu nog wel die andere zooi maar er komt weer lucht, lieve, Catharina je bent geweldig. Lekker huilen hoort erbij. toppie.

    gineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent een bikkel Catherine! En voor de rest van het traject wens ik je heel veel geduld en berusting toe. Mij helpt dat nog steeds bij het minimale vooruitgaan dat ik doe. Maar het gaat vooruit en dat is wat telt, toch!?

    BeantwoordenVerwijderen