woensdag 15 juni 2011

donderdag geen woensdag

Goedemorgen. Ik ben vroeg uit m'n bedje....6.00 uur.Prima het regent nog niet dus nog even genieten van het ,, mooie,, weer.
Gisterochtend moesten we om 8.30 uur bij de chirurg zijn.Wij zijn keurig op tijd komt hij na half negen er pas aan, nog even zijn spreekkkamer in en dan eindelijk om 8.40 uur worden we gehaald.
Ik weet wel het is maar tien minuten later maar wij moeten ook op tijd zijn waarom hij niet?
Zij, de artsen, gaan daar zo gemakkelijk mee om, kan mij behoorlijk irriteren.
We zaten misschien drie minuten te praten en hij was verder alles aan het inbrengen op de computer wat dus fout ging.Uiteindelijk zijn we naar de opname gestuurd voor het plaatsen van een port-a-cath en liesbreuk.
Jan zei nog dat het maar goed is dat het niet de code voor een beenamputatie was.
Ik hoop dat deze chirurg beter kan opereren dan met de computer werken.
Bij de opname wachten.
Eindelijk aan de beurt , eerst weer bellen om een bevestiging te krijgen dat ik geen liesbreuk heb. Wel lachen hoor.
Wilden ze mij voor volgende week donderdag plaatsen.Nee, daar ben ik niet blij mee ik krijg woensdags mijn eerste chemo.
Nu kan ik misschien a.s. maandag al.Ik krijg nog een telefoontje hierover.
Weer naar de wachtruimte om naar de narcotiseur te kunnen, waar wij heel blij mee waren dat ik tussendoor kon, ondanks de drukte, anders had ik nog een keer moeten komen.
In de spreekkamer van de narcotiseur hebben we ook nog weer lang ( 30 min.) moeten wachten .

Och wat schattig, er zitten 4 jonge vlaamse gaaien op de schutting.Donzig maar wel al de gekleurde vleugels. Ga jij eraf? Goed dan ga ik ook....geweldig, hahaha.

De goede man was zeer aardig maar ik moet wel even onder narcose.Gelukkig mag ik later op de dag gewoon weer naar huis.
Hij zei nog dat ik het hoofdstuk suikerziekte wel kan vergeten want de uitslag was afgelopen maart prima. ?????? Ik weet niet hoe mijn huisarts dan kan zeggen dat het niet goed is.
Weer naar de wachtruimte, ondertussen hebben ze naar 1c gebeld dat wij wat later zouden komen.
Met een verpleegkundige mee voor een intake gesprek en toen konden we naar boven.
Eindelijk een kopje thee/koffie...heerlijk. Het was ondertussen bijna 11.00 uur.
Tijd voor het informatiegesprek....aardige verpleegkundige.
Ik bespaar jullie dit gesprek maar want het heeft meer dan een uur geduurd.
Ik krijg gewoon rottroep in mijn aderen gepompt om het maar even kort en bondig te zeggen.
Echt ziek hoef je er niet meer van te worden.Ik krijg eerst twee soorten medicijnen tegen misselijkheid en dan de chemo.
's Avonds thuis moet ik weer daar iets voor innemen en de volgende dag en daarna kijken of het nog nodig is.
Ik hoop dat haar voorspellingen uitkomen.
Ik moet de eerste 6 dagen het toilet 2x doorspoelen, kun je nagaan .Kleine kinderen mag ik de eerste 6 dagen ook niet pakken en knuffelen i.v.m. transpiratievocht van mij . Poep he?
We doen het voor een goed doel dus....nait soezen.
Je kunt er wel heel erg moe van worden, een moeheid die je onverwacht overvalt.
Ik denk dat het dan toch wel goed is dat ik geen pruik ga dragen, kan men zien wat er is en hoef ik niet te gaan uitleggen waarom ik b.v. iets niet kan gaan doen omdat ik dan zo moe ben. Dit vind ik n.l. erg lastig.
Door mijn fibro... heb ik wel meer kans op extra vermoeidheid en spierpijnen. Jippie wat zijn we hier blij mee. hahaha.
Ach, ik ga er met goede moed tegen aan en voor je het weet is het Januari en dan krijg ik niet meer van die heftige kuren.
Zo, een heel verhaal, veel plezier met lezen... hahahaha.

Yeah....Ze hebben mij gebeld en ik moet mij maandag om 9.30 uur melden in het ziekenhuis!
Ben zo blij....

2 opmerkingen:

  1. zo je was er idd heel vroeg bij. dat wachten op die artsen wordt je ook gek van. dan lopen ze dus gelijk al 10 minuten achter op schema wat ze nooit meer inhalen en vaak alleen maar meer wordt...
    ik hoop dat je maandag aan de beurt bent en dat het woensdag gaat meevallen met de misselijkheid (dat die medicijnen goed mogen helpen)
    Veel liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Catharina

    Ja dat wachten altijd he. Ik hoop voor je dat je maandag terecht kunt en wens je veel sterkte bij dit alles.

    Lieve groeten van Veronique.

    BeantwoordenVerwijderen