vrijdag 10 juni 2011

Ik ben blij....

De uitslag van mijn bloed en hart waren goed.Kan ik starten met de chemo's de 22e.
Als het moet dan ook maar zo snel mogelijk.
Ik heb nu maar weer vragen gesteld en gelukkig is deze arts zo dat ze alles DUIDELIJK verteld.
De DCIS was bij mij maar 0.5% dus bijna niets.Komt bij veel vrouwen boven de 40 voor.
De artsen hebben de keuze, opereren of bij de bestralingen aanpakken, bij mij dus zwaardere en extra bestralingen. Was ook maar weinig he? 0.5 %
Mijn borst is in mijn ogen aan het vervellen maar in de arts haar ogen heb ik dus een echte bestralingsborst.Nou als dit alles is......
In totaal hebben ze 10-7-5 cm = 111 gram uit mijn borst gehaald.Wou ik ook weten, hahaha.
Ik heb gevraagd of ik voor de chemo's aan een port-a-cath ingebracht kan krijgen, dan hoef ik niet tussen de chemo's door dit ook nog laten doen.
Dit is een totaal implanteerbaar systeem.Een katheter die verbonden is met een resevoir, een rond plat doosje van kunststof ong. 1.5 cm. Het slangetje zit direct in mijn ader.
Dit zit onder mijn huid, ong. onder mijn sleutelbeen.
Hier prikken ze dan de chemo's in.Mijn aderen liggen diep en zijn altijd moeilijk tot niet te vinden.Dan is dit systeem gewoon veel handiger en ik heb mijn arm vrij en kan dan breien of borduren tijdens de kuur.

Het volgende dat op mijn programma staat is de voorlichting over de chemo's met alles erbij, data enz. a.s. woensdagochtend.
Maar nu...een lang weekend...heerlijk ,Jan extra thuis.

Ik wens jullie allemaal fijne dagen!!!!!

2 opmerkingen:

  1. Wat een goed nieuws zeg dat bloed en hart goed is.
    Ze hebben best veel weggehaald zeg(teminste dat vind ik). Op naar de volgende ronde dan maar.
    Ik hoop dat ze zo'n dingetje bij je willen plaatsten, scheelt een hoop gemartel met prikken.
    Hele fijne dagen met Jan.

    BeantwoordenVerwijderen