zaterdag 18 juni 2011

het moet...

Ik weet het moet maar wat zie ik er tegen aan. De chemo's.
Ik probeer echt per dag te leven maar de volgende week hangt als een zeer donkere wolk boven mijn hoofd.
Eerst maandag de p.a.c.. Een kleine operatie maar ik moet toch weer onder narcose.
Dat vind ik zo erg, ik ben dan weer extra moe waar ik van baal.
En Jan kan niet mee, hij moet toch ook werken he!
Wilhelmina gaat mee wat ik ook heel fijn vind hoor.
Dan is het zo woensdag ,het begin van de chemo's.
Ik ben best positief en besef heel goed dat er geen andere weg is.
Maar wat vind ik deze weg zwaar te gaan, het hele gebeuren.
Ik probeer er niet te veel aan te denken, welke soort kanker ik had enz. maar soms lukt het gewoon niet.
Het was een zo heftige kanker en dan kan ik bijna niet dankbaar genoeg zijn dat er geen uitzaaiien waren. Prijs de Heer dat ik hier voor bewaard ben gebleven.
Ik ben gewoon moe en mijn borst doet al een week erge pijn.
De zwelling is denk ik bijna weg evenals het vocht.
Zo onbevangen als ik hier in ben gestapt zo ernstig zie ik nu de situatie.
Natuurlijk ,ik ben nu overal van op de hoogte dan kun je niet meer onbevangen zijn.
Ja, ik ben nog steeds sterk maar op een andere manier.
Ik ben nog steeds vrolijk en geniet van alles maar de donkere wolk drijft ook stilletjes mee.
Het komt allemaal wel goed, daar ben ik van overtuigd.
Stap voor stap de kuren ondergaan, niet verder denken.Eerst maar de eerste vier en dan zien we wel weer verder met de volgende twaalf.Voor ik het weet zijn die ook klaar en kan ik zeggen...jippie, de laatste dertien, aftellen.....
Oh, wat klinkt dat veel, goed stap voor stap Catharina.

2 opmerkingen:

  1. Ik wens je heel veel sterkte en ik heb diep respect voor je zoals je alles onder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad meid. Leef bij de dag. Hoe verder je vooruit kijkt hoe moeilijker het kan zijn. Prima dat je die donkere wolk met je mee ziet gaan, maar die Andere Wolk is er hoop ik ook. Het is genoeg voor vandaag om aan vandaag alleen te denken. En als het kan van vandaag te genieten. Al is het maar iets kleins...
    Fijn dat de zwelling vermindert, nu de pijn nog....
    Je komt er weer doorheen, dag voor dag en Hij gaat met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen