vrijdag 12 augustus 2011

Moet ook wel...

Esther, rustig aan doen.
Vanmorgen was ik met Jan mee naar een schattig dorp boven de stad Groningen.
Jan moest mensen aanzeggen zodat ze maandag weer kunnen starten met werken.
In dit dorp woont o.a. een alleraardigste vrouw van 91 jaar jong. Je kunt tegen haar echt niet zeggen 91 jaar oud zo fit en bij de tijd is deze dame.
We kwamen haar in het dorp tegen en ze vroeg of we later een kopje koffie of thee kwamen halen.
Natuurlijk, zo leuk. Jan had ook bij haar huis gewerkt zodoende kent hij haar.
Prachtig oud huis...koud 1 steens muur..br.
Vroeger hadden ze er een broodbakkerij in.
Uiteindelijk na een uur kletsen was ik echt kapot.Bijna geen stem meer, ik zat te trillen enz.
Dus ik kan niet anders dan rustig aan doen.
Wel heb ik nu snijbonen en sperziebonen op staan te koken uit haar eigen tuin. HEERLIJK.
Ik verneem wel dat ik per kuur langzamer herstel, was het bij de eerste kuur ong. een week nu is het al 11 dagen en dat terwijl ik niet ziek geweest ben, gewoon gegeten en gedronken.
Ik ben echt heel blij dat ik van deze kuur er maar 1 meer hoef.Mijn gebit heeft er ook van te lijden en dat vind ik heel erg.
Ik ga nu ook maar niet even liggen, ik slaap al 4 nachten heel slecht en daar baal ik wel wat van omdat dit bij mij soms een paar weken kan duren voordat ik weer echt kan slapen.
Slaapproblemen....zucht...nee, niet leuk.
Ik ga nu nog even aan een sok breien, zo leuk en ik ben zo blij dat ik dat nu zo leuk vind.

dikke knuffel van mij!!!!

1 opmerking:

  1. Hallo Kikkert,

    Eventjes een teken van leven van mij, ik ben er nog. Ik volg jouw blog iedere dag trouw, maar weet niet altijd wat te zeggen. Ik vind het erg fijn dat je zulke goede vrienden (vriendinnen) hebt, die je het allerbeste wensen. Als ik in de buurt ben zal ik een kopje koffie halen, ok?
    Goed nieuws om te horen dat een zeker familielid van mij (degene die met Desiree is getrouwd) naar Veendam komt.
    Nou wat wil je nog meer? Gauw beter worden! Ik weet dat het soms heeeeel moeilijk kan zijn om een berg op te komen, maar je moet dit in zicht houden, als je er een keer bent, wat een uitzicht! Ben trouwens wel jaloers op jouw boontjes. Ik kan me nog herinneren dat ik er soms zo ziek van was in de zomertijd, bijna elka dag bonen, maar nu mis ik ze wel. Dus zie je wel, je moet nooit iets voor gratis nemen, zelfs een broodje tevredenheid kan heel lekker zijn als je maar honger hebt!
    In elk geval kale (ik ben kaler, want ik heb een dikkere kop dan jij), houdt goede moed en doe je best. Dat is alles wat je kunt doen. Ik hoop dat je straks weer een stuk beter bent en naar de GOUDEN bruiloft kunt gaan van mijn tweede moeder (haha).
    Hou je haaks en ik denk aan je (en nog meer)
    JB

    BeantwoordenVerwijderen