donderdag 31 maart 2011

Er zijn twee kanten aan de uitslag.
Mijn schildwachtklier was SCHOON...YIPPIE YIPPIE YEAH!!!!!!!
Geen kanker verder in mijn lichaam.
De uitslag van de tumor was nog niet binnen, volgende week donderdag ( 7april) weer terug komen.
Pech, dikke pech.
Kan eerder de uitslag krijgen maar moet dan bij een andere arts komen en dat wil ik niet.Met mijn chirurg ga ik toch een bepaalde band opbouwen aangezien ik de eerste tien jaar aan hem vast zit.
Ik moet in ieder geval 25 bestralingen krijgen, en chemokuren.
We, Jan en ik, hadden een heel klein beetje de hoop dat het misschien niet zou hoeven, een wondertje, maar dat is dus niet het geval.
Voor mijn borst heb ik nu 4 opties.
a. alles is goed.
b. er zit nog een randje maar dat kan d.m.v.de bestralingen verdwijnen.
c.nog een operatie voor het randje.
d. alsnog een borstamputatie.
Ik ga van a. uit.
Er zit nog wondvocht in mijn borst, nou als dat weg is blijft er niet veel over, echt wat en half wat. :-))
Na de bestralingen mag ik evt. een prothese .
Misschien dat de borst iets voller wordt door de bestralingen.
Zien we dan wel weer.
Ik mag nu oefeningen gaan doen voor de spieren van de borst en arm. Geen fisio, gelukkig heb ik ook geen zin in.
Volgende week krijg ik ook bericht , via de post, wanneer ik naar de internist en radioloog moet.

5 opmerkingen:

  1. aan de ene kant goed nieuws dat de schildwachtklier schoon is.
    maar toch weer een domperdat je toch nog moet wachten op de rest van de uitslagen.
    en dan toch nog een lang traject van chemo en bestraling.
    heel veel succes met wachten op de rest en natuurlijk met het verdere herstel van een operatie die nog niet zo lang geleden gedaan is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend dat je nu weer een week moet wachten maar het is wel een goed bericht dat je schildwachtklier schoon is. Dus als volgende week optie a. ook nog aan de beurt is dan heb je nog wel de chemo's en bestralingen maar dan komt toch alles weer goed.

    Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet heel eerlijk bekennen dat het nieuws er bij mij behoorlijk inhakt. Maakt me boos, die vieze gluiperige cellen. Maar we gaan voor volledige uitroeiing. In ieder geval is het begrensd, in je boop.

    Kus, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alvast goed nieuws over je schildwachtklier. Jammer dat je een week op de andere uitslag moet wachten. Soms gaan de dingen nioet zoals je het graag zou willen. Ik duim voor je dat je voor optie A kunt gaan. Sterkte verder en doe nog mar even rustig an. Het wordt nog druk genoeg in de komende weken.
    Marijna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach lieverd, een ding is in ieder geval goed. ik hoop dat het optie A word. ben benieuwd hoeveel chemo's dan nog. kus en knuf Gien

    BeantwoordenVerwijderen