woensdag 25 mei 2011

Vanmiddag moest ik voor therapiecontrole.
Na de bestraling na de arts.
Ik had even in mijn dossier zitten neuzen en las iets wat ik nog niet wist.
Dit aan de arts gevraagd....eerst een heel verhaal dat het eigenlijk niet goed is dat patienten hun dossier lezen omdat het in vaktaal is geschreven en wij ,, leken,, daar natuutlijk niet veel van begrijpen.
Ze heeft het zo niet letterlijk gezegd hoor, maar ik heb het even vrij vertaald.
Ik begreep alles, was ons allemaal duidelijk uitgelegd, behalve dat ene en dat wil ik dan weten. Het is tenslotte mijn borst.

Ik krijg een zwaardere dosis bestraling omdat mijn DCIS ( ik weet dus nu wat het is) dubieus was. In mijn geval zou ik meer kans op het terugkomen van de borstkanker gehad hebben. Doodstralen die handel, gooi er maar extra stralen op.Als ik dit allemaal had geweten , misschien had ik dan toch voor een borstamputatie gekozen.
Maar ik ga dit allemaal met mijn oncoloog in het Martini ziekenhuis bespreken.

Na de bestralingen heb ik ook grote kans dat mijn borst-velletje nog stuk gaat,direct nog een recept voor een tube zalf mee gevraagd.
De werking van de bestralingen gaan nog een tijd door in je lichaam vandaar dat mijn borst na de bestralingen waarschijnlijk nog stuk gaat.
We zien wel, ik verzorg haar goed meer kan ik niet doen.

Nu maar hopen dat alles zo z'n werk gaat als ze bedacht hebben met z'n allen, de medici en dat het echt niet weer terugkomt.

1 opmerking:

  1. Hey lieverd,

    Ik heb DCIS ff gegoogled (mag ook graag alles weten, zou dat in de familie zitten hahaha?). Ik vind het goed dat je als patiƫnt je dossier mag inzien. Het is jouw lichaam, heb je ook het recht om alles te weten als je dat wilt.
    Hm, je borst blijft dus nog een poos licht geven na je bestraling? Wel balen dat je borstvelletje dan nog steeds kapot kan gaan. Denk je dat je daar vanaf bent na de bestralingen, niet dus. Lekker smeren met die zalf, meer kun je idd niet doen.
    Ian zingt nu heel hard: Kom laat ons zingen vandaag, zingen vandaag, zingen tot de eer van God (springen, prijzen, bidden en klappen komen ook langs hihihi). Hij wilde de cd met de liedjes van God horen. Lekker ventje!!!
    Ik hou van jou! Heel veel!

    BeantwoordenVerwijderen