maandag 11 april 2011

Het is zover....maandag.....
Vanmiddag naar het UMCG .Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
Ik heb het wel gelezen in de folder en van Gineke gehoord hoor maar toch....het blijft spannend.
Jan is vrij en gaat met mij mee, super!
Als ik niet te moe ben vertel ik het vandaag en anders morgen.
De zon schijnt, mooi!!!!

Vervolg....

Ik heb alleen een gesprek en klein onderzoek gehad met mijn radioloog/oncoloog.
Een vrouw....heel aardig en ik ben er heel blij mee.
Eigenlijk ben ik weer met de neus op de feiten gedrukt dat het wel heel ernstig is.
Mijn soort kanker was gewoon ernstig en een beetje stiekem .
De snijwanden waren erg klein maar schoon.Dit zeg ik omdat ze de normale bestralingen van 25/28 terug hebben gebracht naar 21 stuks.
Weer een nieuwe bestralingsmethode sinds 1 1/2 week.
Goed, omdat mijn snijvlakken vrij klein waren en ik toch bij de ernstige soort hoor gaan ze nu overleggen of ik niet beter toch 28 bestralingen moet krijgen, dit hoor ik volgende week.
Aangezien ik ook al beginnende kankercellen in het weefsel om de tumor had heb ik gezegd dat ik blij zou zijn met 28 bestralingen.
Zij zullen het wel weten, daar vertrouw ik maar op.
Volgende week woensdag de 20e moet ik voor de CT scan, hier kunnen ze de aantal bundels voor de bestralingen mee berekenen, het is niet voor evt. gebreken in mijn borst te ontdekken.
Dan krijg ik een paar tattoo-puntjes en ik word afgetekend.
Ik krijg mijn lijst met data mee voor de bestralingen, handig.
Al met al, een fijne arts, patienten begeleiding ( moest ik ook nog even naar toe) , prima geregeld allemaal.
Mijn borst heeft nog steeds wondvocht en de zijwond heeft nog bobbeltjes wat ook wondvocht is.
Van de bestralingen kan ik ook meer vocht in de borst krijgen en ze kan wat steviger aan gaan voelen.
We merken het allemaal wel.
Eindconclusie van de arts is dat ze heel hard hun best gaan doen om mij weer helemaal gezond te maken..... Ik voel mij juist gezond.....
Ik geloof dat ik nu alles redelijk goed heb verteld.
Tijd voor een kop thee en hangen op de bank.

6 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte vandaag knuffels xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag lieverd, ik denk aan je. succes in die machine.
    Gien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte, duimen draaien overuren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Courage does not always roar.
    Sometimes it is the quiet voice at the end of the day, saying, "I will try again tomorrow."
    Sterkte meid
    JB

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He Kikkert,
    Ik ga ook een site beginnen.
    Sinds ik niet kan haken, breien of naaien noem ik het "Een steekje los".
    Niet te hard lachen hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen