woensdag 20 april 2011

Och,och,och, wat zijn jullie een lieverds, DANK JE WEL voor de lieve, fijne woorden.
Het raakt mij echt heel diep.
Wij kennen elkaar niet persoonlijk en toch leven jullie zo mee, voor mij echt ongelooflijk!
Thuis heb ik ook 2 hele lieve zussen die alles met mij delen, lach en traan, voorop de lach!!! En ik wil niet mij broer passeren maar die woont in Canada, iets moeilijker voor hem om mee te gaan he?
Daarnaast zijn hier om mij toe ook nog hele lieve mensen, naast familie die mij steunen, echt geweldig allemaal.

Vanmorgen moest ik om 8.00 uur in het UMCG zijn, dus om 7.00 uur zaten we gedrieen in de auto. ( mijn zussen en ik. )
Ik werd vrij gauw geroepen door een lieve broeder die mij mee nam naar de simulator-ruimte.
De simulator vond ik helemaal niet erg, viel mij 100% mee.
Ik moest mijn arm in twee steunen leggen, achter/opzij van mijn hoofd.
Heel comfortabel, niet erg dus.
Daarna kreeg ik plakkertjes met draadjes op mijn borsten, ja ze mochten deze keer allebei, voor het instellen ( p.c) zodat ze straks weten hoe ik bestraald moet worden, hoogte lengte diepte, oh nee, diepte hoort hier niet bij. ( grapje).
Zo'n kleine 10 min. moet je volledig stil liggen als zij alles gaan instellen.
Ik ben maar .. Heer ik kom tot U in gedachten gaan zingen en daarna heb ik maar gebeden, had ik even alle rust en tijd voor.
Tijd voor het aftekenen en de tattoo-stipjes.
4 stipjes heb ik gekregen, een levenslange herinnering aan deze levensfase.
Toen kwamen er nog 4 kruisen op de stipjes en ik was klaar.
Ik begin met de bestralingen op 3 mei en op 3 juni krijg ik m'n laatste bestraling.
Te weten...23 stuks, valt weer mee geen 28 stuks.
Wel 2 meer dan de normale 21 stuks wat nu voorgeschreven wordt, sinds 1 april.
Gelukkig, omdat mijn snijvlak vrij klein was.
De tijden dat ik moet, zijn geweldig, ik hoef niet een keer met een taxi.
Het is drie keer overdag, gaat mijn zus Lia mee en verder is het allemaal eind van de middag, begin avond.Een keer om 21.05 uur maar dat mag de pret niet drukken. Wilhelmina met haar man gaan de andere keren met mij mee.
Is dat super of niet!
Geen vermoeidheid overdag, en 's avonds ga ik dan gewoon op mijn bedje hier in de kamer liggen.
Ik voel mij dus een hele bofkont! Zo is het en niet anders.

Nou wat een lang verhaal zeg.

Vergeet ik toch bijna te schrijven...vanmorgen was onze dochter Wendy er met onze lieve kleinzoon Mauro en hebben we met elkaar ( ook Wilhelmina) hele mooie mutsjes met bijpassende sjaaltjes uitgezocht voor straks. Ik krijg ze van onze kinderen.Lief he?
Als ik ze krijg maak ik een foto kunnen jullie zien hoe mooi ik tijdens de chemo's ga lijken.

3 opmerkingen:

  1. Er zijn tegewoordig zulke leuke mutsjes idd. Mijn moeder vond de mutsja's zelf niet geweldig dus die had bij een islamitische winkel van die mooie hoofddoekjes gekocht.
    Ook online. Ik weet helaas niet meer welke winkel dat was. Ben benieuwd wat jij hebt uitgezocht.
    liefs Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je maar 23 behandelingen krijgt en geen 28 is weer een meevaller ,,
    3 Juni ben ik jarig dus echt een mooie datum zou ik zeggen ,zal zekers aan je denken
    Hebben we allebei een feestje en proosten we op geluk !!!
    Knuffels xxxCarla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vallen er weer een aantal mee.Jou uitgebreidde verhaal zorgt er wel voor dat wij geinformeerd zaijn hoe dit allemaal in z'n werk gaat. Als je er zelf niets mee te doen hebt, dan wordt het door jou verhaal duidelijker wat er allemaal voor komt kijken als je bestraalt moet worden.Ik begrijp hier uit dat je daarna de chemo nog moet? Ben beneiuwd naar je mooie hoofddoekjes. Lief dat je ze krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen